facebook_pixel

100 päivän maksuton palautus- ja vaihto-oikeus

Ipanaisen verkkokaupasta Manner-Suomeen tilatuilla tuotteilla on 100 vuorokauden maksuton vaihto- ja palautusoikeus. Ulkomaille toimitetuissa tilauksissa tilaaja vastaa kaikista palautukseen ja vaihtoon liittyvistä kustannuksista.

Saako tuotteeseen tutustua ennen ostopäätöstä?

Saat ilman muuta tutustua tilaamaasi tuotteseen ennen kuin päätät, haluatko pitää sen. Voit siis tarkastaa tilaamasi tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustua tavaraan samaan tapaan kuin jos tutustuisit siihen myymälässä. Tuotepakkauksen saa avata tai purkaa siististi, mutta toivomme, ettet rikkoisi tuotteen pakettia. Toivoisimme myös, että pidät kaikki alkuperäiset laput ja etiketit kiinni tuotteessa, kunnes olet varma ostopäätöksestäsi.

Huomaathan, ettei tilattua tavaraa voi ottaa käyttöön, jos sen haluaa mahdollisesti vaihtaa tai palauttaa myöhemmin. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen. Näin tuotteen myyminen seuraavalle asiakkaalle onnistuu mukavimmin eikä tuote mene turhaan hävikkiin.

Jos tilaamaasi tavaraan on tullut käyttämisen jälkiä, varaamme oikeuden periä sinulta tavaran arvon alenemisesta aiheutuneet kustannukset. Jos tuote on kokonaan myyntikelvoton, voimme kieltäytyä kokonaan palauttamasta maksamaasi summaa.

Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita (liivinsuojat, siteet, alushousut) eikä kosmetiikkaa

Näin teet asiakaspalautuksen

  • Pakkaa palautettava tuote huolellisesti mieluiten alkuperäiseen tuotepakkaukseen ja pakkaa tuote postitusta varten.
  • Liitä palautuksen mukaan paketin mukana saamasi asiakaspalautuslomake, paketissa ollut kuitti ja tai muu vapaamuotoinen saatekirje, johon kirjoitat asiakaspalautuksen tiedot ja omat yhteystietosi.
  • Ota asiakaspalautuksesta itsellesi talteen kuitti ja seurantatunnus ja säilytä se, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Ipanainen ei vastaa kadonneista asiakaspalautuksista, jos niistä ei ole esittää seurantatunnuksen sisältävää tositetta.
  • Ipanainen ei lunasta postiennakolla tehtyjä palautuksia.
  • Voit aina palauttaa tuotteet myös Ipanaisen myymälään.

Jos olet tilannut tuotteen Postin kautta (Postin toimipisteeseen tai SmartPOST-automaattiin)

  • Voit tehdä asiakaspalautuksen joko Postin toimipisteessä tai SmartPOST-automaatin kautta samalla koodilla, jolla olet tilauksen automaatista noutanut. 
    • Huomaathan, että tällä hetkellä SmartPOSTin kautta palautusta ei voi tehdä valkoisen SmartPOST-lokerikon kautta, vaan ainoastaan sinisen SmartPOST-automaatin kautta.
  • Palautus on maksuton, kun tuote palautetaan Postin asiakaspalautuksena.
  • Tee asiakaspalautus osoitteella

ASIAKASPALAUTUS
Ipanainen Oy (sopimustunnus 629982)
Enontie 50
81200 Eno

Jos olet tilannut tuotteen Matkahuollon Lähi-pakettina

  • Palauta tuote mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen
  • Tee asiakaspalautus osoitteella

ASIAKASPALAUTUS
Ipanainen Oy (palautustunnus 9520948)
Enontie 50
81200 Eno

Haluatko vaihtaa tilaamasi tuotteen?

Ei hätää, verkkokaupastamme Manner-Suomeen tilatuilla tuotteilla on aina 100 vuorokauden maksuton vaihto-oikeus, joten saat ilman muuta palauttaa tuotteen meille asiakaspalautuksena, jos tuotetta ei ole otettu käyttöön ja se on vielä myyntikunnossa seuraavalle asiakkaalle.

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen tuotteeseen, kaikkein nopeimmin se tapahtuu, kun teet erillisen uuden tilauksen korvaavasta tuotteesta verkkokaupassamme ja lähetät palautettavan tuotteen meille asiakaspalautuksena tältä sivulta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Hyvitämme palautettavan tuotteen hinnan sinulle, kun se on saapunut meille.

Jos haluat, voimme myös postittaa uuden tuotteen vasta, kun asiakaspalautuksesi on saapunut meille, jolloin uutta tilausta ei tarvitse maksaa erikseen. Tällöin vaihdon käsittelyssä kuluu aikaa noin 1-2 viikkoa. Otathan tässä tapauksessa meihin yhteyttä, niin käsittelemme vaihdon tilauksellesi.

Onko tilaamassasi tuotteessa vikaa tai saitko väärän tuotteen?

Teemme aina parhaamme pakatessamme lähetyksiä ja tarkistamme lähetettyjen tuotteiden kunnon ennen lähetystä. Toisinaan tilausten käsittelyssä voi käydä virheitä ja satunnaisesti varastoomme saattaa päätyä tuotteita, joissa voi olla valmistusvirheitä. Joskus tuotteen kuljetuksen aikana tuotteeseen voi tulla vaurioita, vaikka tuote olisi pakattu huolellisesti. Olemme pahoillamme, jos näin on päässyt käymään.

Lupaamme aina vastata kaikista virheistämme ja vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta!

Jos olet saanut väärän tuotteen tai epäilet tuotteen olevan viallinen, otathan pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme aina vaihtamaan viallisen tuotteen virheettömään tuotteeseen tai tarvittaessa hyvitämme tuotteen täyden ostohinnan sinulle. Haluamme ratkaista kaikki tällaiset tilanteet sinun kannaltasi parhaalla mahdollisella tavalla.

Vastaanottaessasi lähetystä tarkista pakkauksen kunto. Mikäli huomaat, että paketin pakkaus on vioittunut, kerrothan siitä mielellään heti pakettia noutaessasi vastaanottopaikan henkilökunnalle. Mikäli paketti ja tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee asiasta heti asiasta vahinkoilmoitus.

Voit palauttaa viallisen tuotteen maksuttomana asiakaspalautuksena edellä olevien ohjeiden mukaisesti.

Näin hyvitämme palautukset

Hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon asiakaspalautuksen saavuttua, jos tuote on moitteettomassa kunnossa. Jos olet maksanut tilauksen verkkomaksuna, saat sähköpostiisi Paytrail-palvelusta viestin, jonka ohjeita seuraamalla tallennat tilinumerosi palautusta varten Paytrailin järjestelmään suojatussa yhteydessä. Tämän jälkeen hyvitettävä summa maksetaan automaattisesti tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen korttimaksuna, saat hyvityksen tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen Klarna-laskulla, Ipanainen huolehtii laskun mitätöimisestä palautetun tuotteen osalta. Jos olet maksanut Paypal-maksuna, hyvitys suoritetaan Paypal-tilillesi.

Palautamme maksun aina samalla maksutavalla, jota tilaaja on käyttänyt. Jos palautat verkkokaupasta tilatun tuotteen myymäläämme, maksetaan palautus maksutavan mukaisesti. Verkkokaupan kautta tehdystä tlauksesta emme maksa siis käteisellä palautusta myymälässä.