Haluatko palauttaa tilaamasi tuotteen?

Ei hätää – Verkkokaupasta Suomeen tilatuilla tuotteilla on 14 vuorokauden maksuton palautusoikeus. Ulkomaille toimitetuissa tilauksissa tilaaja vastaa kaikista palautukseen ja vaihtoon liittyvistä kustannuksista.

Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, hygieniatuotteita (liivinsuojat, siteet, alushousut) eikä kosmetiikkaa.

Verkkokaupasta tilattuun tuotteeseen saa tutustua, mutta palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen sekä alkuperäisessä pakkauksessaan. Alkuperäisten hintalappujen sekä etikettien tulee olla yhä kiinni tuotteissa. Mikäli tuote on palautushetkellä käytetty tai edellä mainitut muut asiat eivät täyty, tuotetta ei voi palauttaa. Mikäli Ipanainen toteaa, ettei tuote ole enää myyntikuntoinen, Ipanainen pidättää oikeuden palauttaa tuotteen asiakkaalle ja veloittaa hinnaston mukaiset postituskulut sekä palautuksesta että uudelleen lähettämisestä asiakkaalle.

Mikäli, haluat palauttaa tuotteen

  • Pakkaa palautettava tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Liitä palautuksen mukaan paketin mukana saamasi asiakaspalautuslomake tai liitä mukaan paketissa ollut kuitti ja kirjoita siihen asiakaspalautuksen tiedot.
  • Ota asiakaspalautuksesta itsellesi talteen kuitti ja seurantatunnus ja säilytä se, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Ipanainen ei vastaa kadonneista asiakaspalautuksista, jos niistä ei ole esittää seurantatunnuksen sisältävää tositetta.
  • Ipanainen ei lunasta postiennakolla tehtyjä palautuksia.
  • Voit aina palauttaa tuotteet myös Ipanaisen myymälään.

Jos olet tilannut tuotteen Postin kautta (Postin toimisteeseen tai SmartPOST-automaattiin)

ASIAKASPALAUTUS
Ipanainen Oy (sopimustunnus 629982)
Liikekeskus
81200 Eno

Jos olet tilannut tuotteen Matkahuollon Lähi-pakettina

  • Palauta tuote mihin tahansa Matkahuollon toimipisteeseen
  • Tee asiakaspalautus osoitteella

ASIAKASPALAUTUS
Ipanainen Oy (palautustunnus 9520948)
Liikekeskus
81200 Eno

Haluatko vaihtaa tilaamasi tuotteen?

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteillamme on myös täysin maksuton vaihto-oikeus. Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen tuotteeseen, palauta saamasi tuote edellä olevien ohjeiden mukaisesti asiakaspalautuksena. Ota ennen palautusta meihin yhteyttä ja sovi tuotteen vaihdosta. Lähetämme sinulle korvaavan tuotteen sen saatavuuden mukaisesti asiakaspalautuksen saavuttua.

Onko tilaamassasi tuotteessa vikaa tai saitko väärän tuotteen?

Teemme aina parhaamme pakatessamme lähetyksiä ja tarkistamme lähetettyjen tuotteiden kunnon ennen lähetystä. Toisinaan tilausten käsittelyssä voi käydä virheitä, mutta vastaamme aina kaikista virheistämme. Olemme pahoillamme, jos näin on päässyt käymään! Jos olet saanut väärän tuotteen tai epäilet tuotteen olevan viallinen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme aina vaihtamaan viallisen tuotteen virheettömään tuotteeseen tai tarvittaessa hyvitämme tuotteen täyden ostohinnan sinulle.

Vastaanottaessasi lähetystä tarkista pakkauksen kunto. Mikäli huomaat, että paketin pakkaus on vioittunut, kerrothan siitä välittömästi vastaanottopaikan henkilökunnalle pakettia noutaessasi. Mikäli paketti ja tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee asiasta heti asiasta vahinkoilmoitus.

Voit palauttaa viallisen tuotteen maksuttomana asiakaspalautuksena edellä olevien ohjeiden mukaisesti.

Näin hyvitämme palautukset

Hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon asiakaspalautuksen saavuttua, jos tuote on moitteettomassa kunnossa. Jos olet maksanut tilauksen verkkomaksuna, saat sähköpostiisi Paytrail-palvelusta viestin, jonka ohjeita seuraamalla tallennat tilinumerosi palautusta varten Paytrailin järjestelmään suojatussa yhteydessä. Tämän jälkeen hyvitettävä summa maksetaan automaattisesti tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen korttimaksuna, saat hyvityksen tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen Klarna-laskulla, Ipanainen huolehtii laskun mitätöimisestä palautetun tuotteen osalta. Jos olet maksanut Paypal-maksuna, hyvitys suoritetaan Paypal-tilillesi.