facebook_pixel

Toimitusehdot

For Terms and Conditions in English, click here please

Hinnat

Kaikki verkkokaupan hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron. Ipanainen pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin esimerkiksi teknisissä vikatilanteissa, joissa verkkokaupassa on tuotteella virheellinen hinta.

Tilauksen käsittely

Kun tilaat verkkokaupasta saat sähköpostiisi heti tilausvahvistuksen. Tämän jälkeen saat erillisen ilmoituksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu ja se on lähdössä varastoltamme. Kun tilauksesi lähetetään pakettina, saat lisäksi postin seurantatunnuksen, jonka avulla voit noutaa pakettisi heti sen saavuttua postiin. Jos rekisteröidyt verkkokauppamme asiakkaaksi, voit lisäksi seurata tilauksen kulkua oman sivun kautta.

Toimitusaika

Jos tuotetta on heti saatavilla verkkokauppamme varastolta, lähetämme tilaukset yleensä viimeistään seuraavana arkipäivänä, kuitenkin viimeistään 2-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Jos tuotetta ei ole juuri nyt varastossa, arvioitu toimitusaika on ilmoitettu tuotteen tiedoissa.

Saatavuus

Verkkokaupan tuotteiden saatavuus koskee verkkokaupasta tehtäviä tilauksia, jotka toimitetaan verkkokauppamme varastolta. Verkkokaupan saatavuustiedot eivät siis vastaa myymälästä ostettavien tuotteiden saatavuutta. Tuotevalikoima ja tuotteiden saattavuus myymälässä saattaa vaihdella. Ota meihin yhteyttä, jos haluat varmistaa tuotteen saatavuuden myymälästä.

Pyrimme siihen, että verkkokaupassa on aina oikea tieto tuotteen saatavuudesta ja toimitusajasta. On kuitenkin mahdollista, että saatavuustiedossa on virhe tai siihen on tullut muutos esim. suuren kysynnän tai tavarantoimittajan viivästyksen vuoksi. Tilaukset toimitetaan tilausjärjestyksessä.

Ipanainen varaa oikeuden olla toimittamatta tilausta tai osia siitä, mikäli tuotetta ei ole saatavilla kohtuullisessa ajassa. Tällöin sinulla on oikeus halutessasi perua tilaus ja saada maksamasi summa takaisin. Jos tuotetta ei ole saatavilla, otamme yhteyttä sinuun sähköpostilla tai puhelimitse ja sovimme mahdollisesta jälkitoimituksesta tai kaupan perumisesta. Sinulla on mahdollisuus myös vaihtaa tilaus korvaavaan tuotteeseen tai palveluun.

Alennukset ja tarjouskampanjat

Alennetuista tuotteista verkkokaupassa on esitetty aina lopullinen myyntihinta. Tarjouskampanjoissa alennetut hinnat ja alennuksen saamisen ehdot ilmoitetaan erikseen tuotteen tiedoissa tai kampanjasivulla. Kampanjat ovat voimassa erikseen ilmoitetun ajan tai kunnes tavaraa riittää varastossa. Tarjoustuotteita- ja palveluita saattaa olla saatavilla vain rajoitetun ajan tai rajoitettu määrä. Ipanainen ei myönnä alennuksia jälkikäteen jo tehtyihin tilauksiin.Alennukset koskevat varastossa olevia tuotteita, ellei kampanjan ehdoissa mainita toisin. Alennuksia ei myönnetä jälkikäteen kampanjan päätyttyä. Alennettuilla tuotteilla on normaali maksuton vaihto- ja palautusoikeus. Alennusta ei voi kuitenkaan siirtää toiselle tuotteelle vaihdon yhteydessä. Jos alennuksen saamisen ehtona on useamman tuotteen ostaminen ja asiakas palauttaa osan tuotteista, oikeus alennukseen poistuu ja alennuksen osuus vähennetään palautettavasta summasta.

Kuponkikoodit

Ipanainen voi myöntää alennuksia tilauksista kuponkikoodeilla erilaisin perustein. Kuponkikoodilla alennuksen saaminen edellyttää kuponkikoodin syöttämistä sille varattuun kenttään ostoskorissa. Koodin lisäämisen jälkeen tulee painaa ’Käytä kuponki’ -painiketta. Ipanainen tarkistaa kaikki tilaukset, joissa on käytetty kuponkikoodia ja pidättää oikeuden evätä kuponkikoodilla saatu alennus, jos kuponkikoodin käyttäjällä ei ole oikeutta kyseisen kuponkikoodin alennukseen. Esimerkiksi yhdistysten alennuksen saavat vain kunkin yhdistyksen jäsenet. Väärinkäytöstapauksissa Ipanainen pidättää oikeuden olla toimittamatta tilausta.

Tarjouskampanjoissa kuponkikoodi tulee syöttää tilauksen yhteydessä ostoskorissa sille varattuun kenttään. Kuponkikoodia ei voi hyödyntää enää tilauksen tekemisen jälkeen. Tilauksessa voi hyödyntää vain yhtä tarjousta kerrallaan. Tarjouskampanjoiden maksuton toimitus koskee vain tilauksia Manner-Suomeen (ei Ahvenanmaalle eikä ulkomaille).

Viivästynyt toimitus

Ilmoitamme sinulle sähköpostitse tai puhelimitse, jos tilauksesi toimitusaika on yli 7 arkipäivää. Jos tilaamaasi tuotetta ei ole verkkokaupan varastolla saatavilla tai jos toimitus viivästyy meistä riippumattomista syistä (tavarantoimittajien ja/tai kuljetusyhtiöiden toiminnasta johtuvat viivästykset), sinulla on oikeus oikeus halutessasi perua tilaus ja saada maksamasi summa takaisin. Sinulla on mahdollisuus myös vaihtaa tilaus korvaavaan tuotteeseen tai palveluun. Toimitamme aina kaikki yhdessä tilauksessa tilatut tuotteet samassa lähetyksessä eli jos yksi tuote odottaa toimitusta, saat myös muut tilaamasi tuotteet samassa paketissa. Voit tarvittaessa sopia kanssamme toimituksen jakamisesta useampaan osaan.

Toimitustavat

Verkkokaupan tilaukset voidaan toimittaa Postin ja Matkahuollon eri toimitustavoilla. Lisäksi tilaus on mahdollista noutaa Ipanaisen Hakaniemen myymälästä. Toimitustapa valitaan verkkokaupan ostoskorissa.

Postin pikkupaketti

Pikkupaketti on edullinen ja kätevä tapa lähettää kevyttä pientavaraa. Pikkupaketti toimitetaan vastaanottajan postiluukkuun tai -laatikkoon. Toimitukset tehdään arkipäivisin kaikkialle Suomeen päiväpostin mukana. Pikkupaketissa on kevytseuranta eli lähettäjä näkee lähetysten seurannasta milloin paketti on Postin prosessissa. Mikäli lähetys ei mahdu postiluukkuun tai -laatikkoon, se toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi. Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä postista, lähetys palautetaan lähettäjälle 14 vuorokauden kuluttua.

  • Kuljetusaika 2-3 työpäivää
  • Pikkupaketin enimmäismitat 35,3 x 25 x 3 cm
  • Pikkupaketin enimmäispaino 2 kg

Nouto Postin pakettiautomaatista (SmartPOST)

Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun se itselle parhaiten sopii. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Katso automaattien sijainti. Katso video: Paketin noutaminen pakettiautomaatilta

Nouto Postin palvelupisteestä

Voit noutaa tilauksesi valitsemastasi postista. Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun se itselle parhaiten sopii. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Katso postien sijainti.

Matkahuollon Lähi-paketti

Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen (Matkahuollon asiamies, Siwa, Valintatalo tai muu Matkahuollon pakettipiste) 1-3 arkivuorokauden kuluessa lähettmisestä. Hae toimipisteitä tästä. Paketin enimmäispaino on 10 kg. Pakettia voi seurata lähetystunnuksen avulla verkossa.  Vastaanottaja saa saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa. Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Paketti luovutetaan henkilötodistusta vastaan. Henkilöllisyyden voi todistaa ajokortilla, passilla tai poliisin myöntämällä henkilökortilla. Jos paketin noutaja on muu kuin osoitekorttiin merkitty vastaanottaja, täytyy paketin noutajalla olla mukana henkilötodistuksensa lisäksi valtakirja. Pakettia säilytetään maksutta 14 vuorokautta, jonka jälkeen noutamaton paketti palautetaan lähettäjän kustannuksella lähtöpaikkakunnan Matkahuoltoon.

Toimituskulut

Verkkokaupan toimituskulut määräytyvät toimitettavan lähetyksen koon ja valitun toimitustavan mukaan. Verkkokauppa laskee toimituskulut automaattisesti.

  • Postin pikkupaketti 3,90
  • SmartPOST-paketit: 5,90 (smartPOST-paketin maksimikoon mukaan)
  • Postista noudettavat paketit 5,90 €
  • Matkahuollon Lähi-paketti 5,90 €
  • Nouto Ipanaisen myymälästä: maksuton

Jos yksikin lähetettävä tuote tai tuotteiden yhteenlaskettu paino vaatii toimituksen pakettina, lähetykselle ei voi valita pikkupakettia toimitustavaksi. SmartPOST-paketit toimitetaan valittuun automaattiin, jonka voi valita verkkokaupan kassalla. Jos pakkauksen koko ylittää Smartpostin lokeron koon, ohjaa posti paketin lähimpään postikonttoriin. Asiakas saa tästä ilmoituksen.

Toimitukset ulkomaille

Verkkokaupan toimituskulut koskevat tilauksia Manner-Suomeen. Toimitamme tuotteita myös ulkomaille ja verkkokauppa laskee toimituskulut automaattisesti toimitusmaan mukaan. Ipanainen varaa oikeuden tarkistaa postikuluja verkkokaupatilauksissa Suomen ulkopuolelle. Ota yhteyttä ennen tilaamista, jos haluat kysyä ulkomaille toimittamisesta.

Myymälästä noudettavat tilaukset

Tilauksesi on noudettavissa myymälästä 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Saat erillisen ilmoituksen, kun tilauksesi on valmis noudettavaksi.

Huomaathan, että verkkokaupan tuotteiden saatavuus koskee verkkokaupasta tehtäviä tilauksia, jotka toimitetaan verkkokauppamme varastolta Joensuusta. Kaikkia tuotteita ei siis ole heti saatavilla myymälästämme. Tuotevalikoima ja tuotteiden saattavuus myymälässä saattaa vaihdella. Lähetystä ei siis kannata noutaa ennen kuin olet saanut saapumisilmoituksen, sillä myymälästä ei välttämättä löydy verkkokaupasta tilattua tuotetta.

Ota meihin yhteyttä, jos haluat varmistaa jonkun yksittäisen tuotteen nopean saatavuuden myymälästä.

Maksutavat

Ipanaisen verkkokaupassa voit maksaa

  • verkkomaksuna oman pankkisi verkkopankkitunnuksilla
  • korttimaksuna (Visa tai Mastercard)
  • omalla Paytrail-tililläsi
  • Paypalilla
  • Klarna-laskulla tai osamaksuna
  • Collector-laskulla
  • Jousto-laskulla

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Klarna Laskulla maksaminen

Kun olet löytänyt verkkokaupasta haluamasi tuotteen, valitse kassalla maksutavaksi Klarna Lasku. Laskutusmaksu on 0 €. Klarna Laskulla maksaessasi asiointisi on turvallista ja helppoa. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi ja saat aina tilaamasi tuotteet, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niistä. Maksuaika on aina vähintään 14 vuorokautta (laskun eräpäivä ilmenee laskusta). Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Kun olet saanut laskusi sähköpostiin, voit koko laskun maksamisen sijaan hakea oikeutta maksaa lasku erissä Klarnan joustavan erämaksun ehtojen mukaan. Lue Klarna Laskun tarkemmat ehdot täältä

Jos sinulla on laskulla tai erissä maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa täältä.

Klarna Tilillä ja Joustavalla Erämaksulla maksaminen

Kun olet löytänyt verkkokaupasta haluamasi tuotteen, valitse kassalla maksutavaksi Klarna Tili. Klarna Tili auttaa jakamaan maksut tasaisesti kooten eri kaupoista tehdyt ostot yhdelle laskulle, jonka maksaminen on helppoa aina seuraavan kuukauden lopussa. Voit myös jakaa maksuja, ja päättää, minkä verran kuukaudessa maksat. Kaikki maksusi yhdistyvät samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle (perustamismaksu 0,00 €, laskutuslisä 0,00 € / kuukausi, korko 19,90 %, Klarna ei veloita muita maksuja). Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannus ilmoitetaan verkkokaupan kassalla.

Päätät itse, missä tahdissa haluat maksaa ostoksesi (alkaen 1/24 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5,00 EUR /kk). Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat. Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi. Klarna lähettää joka kuukauden lopussa kuukausilaskun, jolla ilmoitetaan vähintään maksettava summa.Voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa. Mikäli sinulla on samanaikaisesti useita erämaksuja Klarnalla, kaikki ostokset kootaan samalle kuukausilaskulle. Kun haet oikeutta maksaa ostoksesi erissä, haet Klarnalta kertaluottoa. Hakemuksen yhteydessä Klarna tekee luottotietojen tarkistuksen. Lue tarkemmat Klarna Erämaksun ehdot täältä

Jos sinulla on laskulla tai erissä maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa täältä.

Palautukset, vaihdot ja reklamaatiot

Lue täältä erilliset ehdot ja ohjeet palautuksiin, vaihtoihin ja reklamaatioihin liittyen.

 

Lahjakortit

Lahjakortin voi hyödyntää sekä Ipanaisen myymälässä että verkkokaupassa lahjakorttiin merkityllä koodilla. Lahjakorttia ei voi hyödyntää ilman tätä koodia. Lahjakortilla voi ostaa aivan kaikkia Ipanaisen tuotteita ja palveluita. Lahjakortin saatuaan lahjansaaja valitsee verkkokaupassa ostoskoriin haluamansa tuotteet. Kassalla lahjansaaja syöttää lahjakortista löytyvän yksilöllisen kuponkikoodin, jolloin tilauksen loppusummasta vähennetään lahjakortin arvo. Lahjakorteilla ei ole palautusoikeutta eikä niitä voi muuttaa rahaksi. Lahjakortista ei myöskään palauteta rahaa, mikäli ostosten loppusumma on pienempi kuin lahjakortin arvo. Mikäli lahjansaaja haluaa käyttää lahjakortin useammassa erässä, hänen tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.

Kurssi-ilmoittautumiset

Kursseille ilmoittaudutaan ja kurssit maksetaan verkkokaupassa ellei kurssin tiedoissa mainita poikkeuksellisesta maksutavasta. Kurssipaikan varaaminen edellyttää kurssimaksun maksamista ilmoittautumisen yhteydessä. Jos ilmoittaudut varasijalle, maksu maksetaan vasta sitten, kun olet saanut tiedon vapautuneesta kurssipaikasta ja vahvistanut ottavasi paikan vastaan. Ilmoittautumisen jälkeen saat tilausvahvistuksen sekä tarkemmat osallistumisohjeet ennen kurssin ajankohtaa.

Kurssi-ilmoittautumisen voi perua maksutta 7 vuorokautta ennen kurssin alkua. Tämän jälkeen maksettua kurssimaksua ei palauteta, jos tilaaja joutuu perumaan osallistumisensa sairastumisen tai muun esteen johdosta. Kurssien tilaaja voi kuitenkin aina halutessaan siirtää maksetun kurssiosallistumisen toiselle henkilölle. Otathan meihin yhteyttä, jos et pystykään osallistumaan kurssille.

Jos kurssia ei pystytä järjestämään esimerkiksi kouluttajan sairastumisen tai liian vähäisen osallistujamäärän johdosta, Ipanainen tarjoaa tilalle vastaavaa palvelua toisena ajankohtana tai hyvittää tilauksen arvon kokonaisuudessaan. Kurssin peruuntumisesta ilmoitetaan sähköpostitse tai tekstiviestillä.

Kirppari

Kirpparin tarkemmat ehdot löytyvät täältä. Varaamalla myyntijakson verkkokaupassa, hyväksyt kirpparin ehdot.

Kilpailut ja arvonnat

Ipanainen Oy järjestää erilaisia kilpailuja ja arvontoja esimerkiksi Facebookissa ja muissa sosiaalisen median palveluissa sekä verkkosivuillaan. Osallistumalla kilpailuun osallistuja hyväksyy Ipanainen Oy:n yleiset kilpailuehdot.

Ylivoimainen este (Force majeure)

Ipanainen ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten lakosta, työsulusta, tulipalosta, konerikosta, raaka-aineiden puutteesta, tavarantoimittajan virheestä, viranomaisten päätöksestä tai muusta myyjästä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä tai muusta myyjän toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta. Tällaisissa tapauksissa olemme kuitenkin yhteydessä tilaajaan toimituksen aikataulusta ja pyrimme sopimaan uuden ajankohdan toimitukselle. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Mahdollisten riitatilanteiden ratkaisu

Asiakkaidemme tyytyväisyys on meille ensiarvoisen tärkeää ja pyrimme aina ratkaisemaan kaikki mahdolliset reklamaatio- ja muut asiat mahdollisimman joustavasti. Otathan meihin yhteyttä, jos olet tyytymätön ostamaasi tuotteeseen tai meiltä saamaasi palveluun.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttaja voi lisäksi viedä verkkokaupassa tehtyä kauppaa koskevan riitansa ODR-foorumin (http://ec.europa.eu/odr) riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi, jos myyjä ja kuluttaja eivät pääse keskenään sovintoon. ODR-foorumi on Euroopan komission verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi, jonne on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Foorumin nimi juontuu verkkovälitteistä riidanratkaisua tarkoittavista sanoista online dispute resolution (ODR platform). Palvelu toimii kaikilla EU:n virallisilla kielillä. Suomalainen kuluttajan kannattaa ensisijaisesti kuitenkin ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.

Tilaus- ja toimitusehtojen muuttaminen

Ipanainen pidättää oikeuden muuttaa näitä toimitusehtoja ilmoituksetta. Asiakkaan on siten ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassaoleviin ehtoihin.

Ehdot päivitetty 14.12.2017