Palautus ja vaihto-ohjeet

Eikö tilaamasi tuote ollutkaan sopiva tai tulitko sittenkin toisiin ajatuksiin? Ei hätää - Ipanaisen verkkokaupasta  tilatuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Perimme postitse tehtävistä asiakaspalautuksista 5,90 euron käsittelymaksun.

NÄIN TEET ASIAKASPALAUTUKSEN

1. Etsi tilauksesi kuitti sähköpostistasi tai kirjautumalla sisään asiakastilillesi.

2. Paina asiakaspalautuspainiketta.

3. Valitse palautettava tuote ja seuraa lomakkeen ohjeita.

4. Pakkaa palautettava tuote huolellisesti ja laita mukaan tilauksen mukana saamasi kuitti tai omat yhteystietosi paperille kirjattuna.

5. Kirjoita paketin päälle palatusosoite:

ASIAKASPALAUTUS
Ipanainen Oy
Siltasaarenkatu 2
00530 Helsinki
Logistiikkatunnus 655154 

7. Vie palautus Postin toimipisteeseen tai Smartpostiin, jos noudit tilauksesi pakettiautomaatista. Asiakaspalautus on sinulle maksuton.  

8. Muista ottaa talteen kuitti palautuksesta, joka sisältää lähetystunnuksen. 

9. Me hoidamme hyvityksen pakettisi saavuttua perille meille.

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ ASIAKASPALAUTUKSISTA

Miksi palautuksesta peritään maksu?

Turhat asiakaspalautukset kuormittavat paljon sekä ympäristöä että yrityksemme taloutta. Toivomme, että harkitset ostostasi etkä tilaa tuotteita useampia kappaleita kotiin sovitettavaksi. Autamme sinua mielellämme oikean koon tai värin valinnassa. Palautuksen käsittelykulu kattaa meille ainoastaan palautuksen postikulut eli voittoa emme palautusmaksulla tee.

Peritäänkö palautuksen käsittelykulut myös, jos toimitus on ollut maksuton? 

Kyllä. Perimme asiakaspalautuksista 5,90€ käsittelykulun myös siinä tapauksessa, jos alkuperäinen tilaus on ollut arvoltaan yli 80€ ja toimitus on ollut maksuton. 

Voinko tehdä asiakaspalautuksen myymälään? Maksaako palautus silloin?

Voit palauttaa tuotteen myös myymäläämme arkisin kello 14-17 välillä. Tarkista, että palautuksesta löytyvät omat tietosi. Myymälään tehdyistä palautuksista emme peri palautusmaksua.

Huomaathan kuitenkin, että verkkokaupan kautta tehdystä tilauksesta emme maksa käteisellä palautusta myymälässä, vaan saat palautuksen samaa kautta kuin olet maksanut tilauksen. 

Miten palautus hyvitetään?

Käsittelemme palautuksesi mahdollisimman pian lähetyksen saavuttua meille. Huomaathan, että asiakaspalautusten toimituksessa saattaa vierähtää viikko, toisinaan kaksikin. Hyvitämme palautuksen arvon vähennettynä 5,90 eur käsittelymaksulla sinulle samaa reittiä, millä maksutavalla olet tilauksen maksanut. Jos olet maksanut tilauksen verkkomaksuna, saat sähköpostiisi Paytrail-palvelusta viestin hyvityksestä. Tämän jälkeen hyvitettävä summa maksetaan automaattisesti tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen korttimaksuna, saat hyvityksen tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen Klarna-laskulla, me huolehdimme laskun mitätöimisestä palautetun tuotteen osalta. Jos olet maksanut Paypal-maksuna, hyvitys suoritetaan Paypal-tilillesi. 

Voinko vaihtaa tilaamani tuotteen toiseen tuotteeseen?

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen tuotteeseen, kaikkein nopeimmin se tapahtuu, kun teet erillisen uuden tilauksen korvaavasta tuotteesta verkkokaupassamme ja lähetät palautettavan tuotteen meille asiakaspalautuksena tältä sivulta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Hyvitämme palautettavan tuotteen hinnan sinulle, kun se on saapunut meille. Jos haluat, voimme myös postittaa uuden tuotteen vasta, kun asiakaspalautuksesi on saapunut meille, jolloin uutta tilausta ei tarvitse maksaa erikseen. Tällöin vaihdon käsittelyssä kuluu aikaa noin 1-2 viikkoa. Otathan tässä tapauksessa meihin yhteyttä, niin käsittelemme vaihdon tilauksellesi.

Saanko tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöstä?

Saat ilman muuta tutustua tilaamaasi tuotteseen ennen kuin päätät, haluatko pitää sen. Voit siis tarkastaa tilaamasi tavaran ominaisuudet sekä tutustua tavaraan samaan tapaan kuin, jos tutustuisit siihen myymälässä. Tuotepakkauksen saa avata tai purkaa siististi, mutta toivomme, ettet rikkoisi tuotteen pakettia. Toivoisimme myös, että pidät kaikki alkuperäiset laput ja etiketit kiinni tuotteessa, kunnes olet varma ostopäätöksestäsi. Näin tuote säilyy myyntikuntoisena seuraavalle asiakkaalle eikä päädy turhaan hävikkiin.

Ethän ota tuotetta käyttöön, jos haluat mahdollisesti vaihtaa tai palauttaa sen. Jotta voimme myydä saman tuotteen toiselle asiakkaalle uudelleen, palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen. Jos kuitenkin huomaat tuotteessa jotain ihmeellistä tai et ole tyytyväinen tuotteen ominaisuuksiin sen jälkeen, kun olet ottanut sen käyttöön, voit aina olla meihin yhteydessä! Katsotaan, mitä voisimme asialle tehdä.

Voinko jättää paketin noutamatta postista?

Huomaathan, että tilauksen noutamatta jättäminen Postin toimipisteestä ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. Jos unohdat noutaa lähetyksen, ei hätää - tilanne saadaan kyllä ratkaistua. Voimme toimittaa lähetyksen sinulle maksettuasi uudestaan toimituskulut. Jos et halua pakettia enää uudestaan toimitettavaksi tai jos emme saa sinuun yhteyttä, hyvitämme sinulle tilauksen arvon, mutta vähennämme toimituskulujen hinnan 5,90€ hyvitettävästä summasta.

En löydä tilausvahvistusta tai asiakaspalautusnappia

Ei hätää, palautus onnistuu kyllä myös ilman sähköistä kuittia tai jos olet ostanut tuotteen myymälästämme. Pakkaa palautuksen mukaan vapaamuotoinen paperi ja kirjoita palautuksesi tiedot: nimi ja osoite sekä sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Liitä mukaan mielellään myös ostoajankohta. Löydämme ostoksesi tiedot näillä tiedoin järjestelmästämme ja voimme käsitellä palautuksesi

Voinko tehdä asiakaspalautuksen myös myymälässä?

Voit aina palauttaa ja vaihtaa tuotteet myös Ipanaisen myymälässä. Löydämme tilauksesi tiedot järjestelmästämme kassalla. Huomaathan kuitenkin, että verkkokaupan kautta tehdystä tilauksesta emme maksa käteisellä palautusta myymälässä, vaan saat palautuksen samaa kautta kuin olet maksanut tilauksen. Myymälään palauttaessasi emme peri 5,90 eur käsittelymaksua. 

Tilaamassani tuotteessa oli vikaa, miten toimin?

Teemme aina parhaamme pakatessamme lähetyksiä ja tarkistamme lähetettyjen tuotteiden kunnon ennen lähetystä. Toisinaan tilausten käsittelyssä voi käydä virheitä ja satunnaisesti varastoomme saattaa päätyä tuotteita, joissa voi olla valmistusvirheitä. Joskus tuotteen kuljetuksen aikana tuotteeseen voi tulla vaurioita, vaikka tuote olisi pakattu huolellisesti. Olemme pahoillamme, jos näin on päässyt käymään. Otathan meihin yhteyttä heti, jos olet saanut viallisen tuotteen. Lupaamme aina vastata kaikista virheistämme ja vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta!

Sain väärän tuotteen, miten toimin?

Olemme pahoillamme, Jos meillä on käynyt pakkausvirhe ja olet saanut väärän tuotteen. Otathan pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin korjaamme virheemme tuota pikaa.

ASIAKASPALVELUN YHTEYSTIEDOT

puh. 020 735 217

asiakaspalvelu@ipanainen.fi

Saat meihin yhteyden myös chatin tai Facebook-sivumme kautta!

Ipanainen.fi © 2018
Loading...