Palautus ja vaihto-ohjeet

Ipanaisen verkkokaupasta Manner-Suomeen tilatuilla tuotteilla on 100 vuorokauden maksuton vaihto- ja palautusoikeus. Ulkomaille toimitetuissa tilauksissa tilaaja vastaa kaikista palautukseen ja vaihtoon liittyvistä kustannuksista.

Tuotteeseen saa tutustua ennen ostopäätöstä

Saat ilman muuta tutustua tilaamaasi tuotteseen ennen kuin päätät, haluatko pitää sen. Voit siis tarkastaa tilaamasi tavaran ominaisuudet ja toimivuuden sekä tutustua tavaraan samaan tapaan kuin jos tutustuisit siihen myymälässä. Tuotepakkauksen saa avata tai purkaa siististi, mutta toivomme, ettet rikkoisi tuotteen pakettia. Toivoisimme myös, että pidät kaikki alkuperäiset laput ja etiketit kiinni tuotteessa, kunnes olet varma ostopäätöksestäsi. 

Tilattua tavaraa ei tulisi siis ottaa käyttöön, jos sen haluaa mahdollisesti vaihtaa tai palauttaa myöhemmin. Palautetun tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja myyntikuntoinen. Näin tuotteen myyminen seuraavalle asiakkaalle onnistuu mukavimmin eikä tuote mene turhaan hävikkiin. Jos tilaamaasi tavaraan on tullut käyttämisen jälkiä, varaamme oikeuden periä sinulta tavaran arvon alenemisesta aiheutuneet kustannukset. Jos tuote on kokonaan myyntikelvoton, voimme kieltäytyä kokonaan palauttamasta maksamaasi summaa. Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita eikä kosmetiikkaa

Sähköinen asiakaspalautus on helpoin

1. Etsi alkuperäisen tilauksesi kuitti tilaushistoriastasi kirjautumalla sisään tai sähköpostistasi. Paina asiakaspalautuspainiketta. Lomakkeelta löydät tilaamasi tuotteet ja voit valita, minkä tuotteen haluat palauttaa. Seuraa lomakkeen ohjeita.

2. Pakkaa palautettava tuote huolellisesti mieluiten alkuperäiseen tuotepakkaukseen ja pakkaa tuote postitusta varten.

3. Tulosta asiakaspalautuksen tiedot tai kirjoita tiedot asiakaspalautuksesta vapaamuotoisesti paperille ja lisää se paketin mukaan. Tarvitsemme tilaajan nimen ja osoitteen, sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron. Voit myös kirjoittaa mukaan tiedon, miksi haluat palauttaa tuotteen.  

4. Vie paketti Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen ja kerro, että haluat tehdä asiakaspalautuksen Ipanaiselle. Saatat tarvita myös sopimusnumeromme:

Ipanainen Oy
Enontie 50, 81200 Eno
Postin sopimustunnus 629982
Matkahuollon palautustunnus 9520948

Palauttaminen on sinulle maksutonta. Huomaathan, että postiennakolla tehtyjä palautuksia emme lunasta.

Jos olet tilannut tuotteen SmartPOST-pakettiautomaattiin, voit tehdä palautuksen automaatin kautta samalla koodilla, jolla olet tilauksen automaatista noutanut. Huomaathan, että tällä hetkellä SmartPOSTin kautta palautusta ei voi tehdä valkoisen SmartPOST-lokerikon kautta, vaan ainoastaan sinisen SmartPOST-automaatin kautta.

5. Muista pyytää asiakaspalautuksesta itsellesi talteen kuitti ja seurantatunnus ja säilytä se, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta.

6. Hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon asiakaspalautuksen saavuttua. Jos olet maksanut tilauksen verkkomaksuna, saat sähköpostiisi Paytrail-palvelusta viestin, jonka ohjeita seuraamalla tallennat tilinumerosi palautusta varten Paytrailin järjestelmään suojatussa yhteydessä. Tämän jälkeen hyvitettävä summa maksetaan automaattisesti tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen korttimaksuna, saat hyvityksen tilillesi. Jos olet maksanut tilauksen Klarna tai Collector-laskulla, Ipanainen huolehtii laskun mitätöimisestä palautetun tuotteen osalta. Jos olet maksanut Paypal-maksuna, hyvitys suoritetaan Paypal-tilillesi. Palautamme maksun aina samalla maksutavalla, jota olet tilauksen yhteydessä käyttänyt

7. Saat meiltä sähköpostia, kun palautuksesi on käsitelty. Asiakaspalautuksen käsittelyssä menee kaikkineen yleensä 1-2 viikkoa, sillä asiakaspalautukset kulkevat meille 2. luokan postina.

  • Jos sinulla ei ole sähköistä kuittia

  • Ei hätää, palautus onnistuu kyllä myös ilman sähköistä kuittia tai jos olet ostanut tuotteen myymälästämme. Toimi muuten, kuten edellisessä kohdassa, mutta pakkaa palautuksen mukaan vapaamuotoinen paperi ja kirjoita palautuksesi tiedot: tilaajan nimi ja osoite sekä sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Liitä mukaan mielellään myös ostoajankohta (ainakin suunnilleen). Löydämme ostoksesi tiedot näillä tiedoin järjestelmästämme ja voimme käsitellä palautuksesi.

  • Voit tehdä asiakaspalautuksen myös myymälässä

  • Voit aina palauttaa ja vaihtaa tuotteet myös Ipanaisen myymälässä. Löydämme tilauksesi tiedot järjestelmästämme kassalla. Huomaathan kuitenkin, että verkkokaupan kautta tehdystä tilauksesta emme maksa käteisellä palautusta myymälässä, vaan saat palautuksen samaa kautta kuin olet maksanut tilauksen.

Haluatko vaihtaa tilaamasi tuotteen?

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen tuotteeseen, kaikkein nopeimmin se tapahtuu, kun teet erillisen uuden tilauksen korvaavasta tuotteesta verkkokaupassamme ja lähetät palautettavan tuotteen meille asiakaspalautuksena tältä sivulta löytyvien ohjeiden mukaisesti. Hyvitämme palautettavan tuotteen hinnan sinulle, kun se on saapunut meille.

Jos haluat, voimme myös postittaa uuden tuotteen vasta, kun asiakaspalautuksesi on saapunut meille, jolloin uutta tilausta ei tarvitse maksaa erikseen. Tällöin vaihdon käsittelyssä kuluu aikaa noin 1-2 viikkoa. Otathan tässä tapauksessa meihin yhteyttä (asiakaspalvelu@ipanainen.fi), niin käsittelemme vaihdon tilauksellesi.

Onko tilaamassasi tuotteessa vikaa tai saitko väärän tuotteen?

Teemme aina parhaamme pakatessamme lähetyksiä ja tarkistamme lähetettyjen tuotteiden kunnon ennen lähetystä. Toisinaan tilausten käsittelyssä voi käydä virheitä ja satunnaisesti varastoomme saattaa päätyä tuotteita, joissa voi olla valmistusvirheitä. Joskus tuotteen kuljetuksen aikana tuotteeseen voi tulla vaurioita, vaikka tuote olisi pakattu huolellisesti. Olemme pahoillamme, jos näin on päässyt käymään.

Lupaamme aina vastata kaikista virheistämme ja vastaamme myymiemme tuotteiden laadusta!

Jos olet saanut väärän tuotteen tai epäilet tuotteen olevan viallinen, otathan pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme aina vaihtamaan viallisen tuotteen virheettömään tuotteeseen tai tarvittaessa hyvitämme tuotteen täyden ostohinnan sinulle. Haluamme ratkaista kaikki tällaiset tilanteet sinun kannaltasi parhaalla mahdollisella tavalla. Vastaanottaessasi lähetystä tarkista pakkauksen kunto. Mikäli huomaat, että paketin pakkaus on vioittunut, kerrothan siitä mielellään heti pakettia noutaessasi vastaanottopaikan henkilökunnalle. Mikäli paketti ja tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, tee asiasta heti asiasta vahinkoilmoitus. Voit palauttaa viallisen tuotteen maksuttomana asiakaspalautuksena edellä olevien ohjeiden mukaisesti.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

puh. 020 735 217
ma-pe 9-18, la 10-17

asiakaspalvelu@ipanainen.fi

Saat meihin yhteyden myös chatin tai Facebook-sivumme kautta!

Maksuton vaihto- ja palautusoikeus

Haluamme,että olet täysin tyytyväinen ostoksiisi. Siksi käyttämättömät tuotteet voit palauttaa jopa 100 päivän aikana.

Nopea ja luotettava toimitus

Haluamme, että saat tuotteesi mahdollisimman nopeasti. Normaalisti toimitusaika 1-3 pv.
 

Ilmainen toimitus yli 100€ tilauksiin

Kaikki paketit 3,90€. Nouto myymälästä maksuton.

Aina ystävällinen asiakaspalvelu

Voit olla meihin yhteydessä chatissa, puhelimitse tai sähköpostilla. Palvelemme teitä iloisesti myymälässämme.

Liity Kantikseksi ja saat tuntuvia etuja

Ipanainen.fi © 2018
Loading...