Kirpparin myyjän ohjeet ja ehdot

Miten pääsen myyjäksi Ipanaisen kirpparille?

  • Voit hakea meille myyjäksi täyttämällä hakulomakkeen.
  • Ilmoitamme sinulle, jos voimme tarjota sinulle myyntipaikan.
  • Valitsemme myyjät hakulomakkeiden perusteella.
  • Etusijalla ovat aina myyjät, joilla suurin osa vaatteista merkkivaatteita, sillä näille tuotteille on kirpparillamme suurin kysyntä. Merkkivaatemyyjänä saat paikan kirpparillemme todennäköisesti nopeastikin! Katso täältä kysytyt merkit >>
  • Huomioimme myös kokoluokat, joilla on eniten tarvetta juuri nyt. 
  • Emme ota myyjiä saapumisjärjestyksessä, vaan tarjoamme myyntipaikkoja kirpparimme tilanteen mukaisesti sopivimmille myyjille. 


Kannattaako minun myydä Ipanaisen kirpparilla?

  • Meillä saat ainutlaatuisen palvelupaketin, sillä saat tuotteita myyntiin sekä kivijalkaliikkeeseemme että verkkokauppaamme.
  • Kirpparipalvelumme sopii sinulle, jos haluat myydä mahdollisimman vaivattomasti kerralla enemmän lastenvaatteita, etkä jaksa kuvata vaatteita itse tai hoitaa niiden postitusruljanssia.
  • Me hoidamme koko myyntiprosessin puolestasi. Vastaamme myös mahdollisista asiakaspalautuksista.
  • Tarjoamme sinulle myyntipaikan, jossa parhailla myyjillä myyntiprosentti on jopa 100% ja kierto on todella nopea. Usein parhailta myyjiltä valtaosa tuotteista myydään jo ensimmäisen myyntipäivän aikana.
  • Meillä vaatteesi eivät huku tuhansien muiden vaatteiden joukkoon suurella nettikirpparilla tai Facebook-ryhmän syövereihin.
  • Kirpparilla myyminen on sinulle kannattavaa, jos sinulta löytyy riittävästi hyväkuntoisia uudehkoja vaatteita, jotka jaksat huolella pestä ja silittää myyntiä varten.
  • Merkkivaatteilla parhaan myyjämme ovat tehneet jopa reilusti yli 1000 euron myyntituottoja! Keskimääräinen myyntituottomme on tällä hetkellä 400-500 euron välillä.

Kuinka paljon voin myydä vaatteita kerralla?

  • Palvelupakettimme sisältää korkeintaan 80 tuotteen hinnoittelun.
  • Voit toki tuoda kerralla myös vähemmän tuotteita myyntiin. Suosittelemme myymään kerralla vähintään 40 tuotetta.
  • Huomaathan, ettet voi tehdä itse vaatepaketteja.
  • Laitamme myyntiin ainoastaan myyntikelpoisia tuotteita. Emme palauta maksamaasi perusmaksua, vaikka kaikki tavarasi eivät päätyisi myyntiin. 

Mitä kirpparilla myyminen maksaa?

  • Kirpparilla myymisestä peritään kiinteä perusmaksu ja sen lisäksi myyntiprovisio myydyistä tuotteista:

40€ perusmaksu + 40% provisio myytyjen tuotteiden arvosta

  • Esimerkki: Myyntituottosi on yhteensä 500€. Maksat 40€ + 200€ = 240€. Oma osuutesi on 260€. 
  • Me maksamme arvonlisäveron 24% omasta osuudestamme.

Miten maksan kirpparin palvelumaksun?

  • Kun olet saanut vahvistuksen paikasta kirpparilla, saat maksuohjeet kiinteälle perusmaksulle.
  • Maksamalla perusmaksun vahvistat paikan kirpparilla.
  • Myyntiprovisio vähennetään myyntituotostasi.

Mitä voin myydä kirpparilla?

  • Vauvan- ja lastenvaatteta noin kokoon 146 saakka.
  • Kuluvan kauden ulkovaatteita ja lasten kenkiä.
  • Raskaus- ja imetysvaatteita sekä muita äitiystarvikkeita.
  • Kantoliinoja ja kantoreppuja.
  • Leluja, lastenkirjoja, pelejä
  • Muita lastentarvikkeita.

Mitä ei voi myydä kirpparilla?

  • Ryppyisiä vaatteita, joita ei ole silitetty.
  • Pesemättömiä, tahraisia ja likaisia tuotteita.
  • Rankasti käytettyjä tuotteita, joissa on paljon kulumaa, kiertyneitä saumoja, irtolankoja tai joiden yleisilme on muuten epäsiisti.
  • Ummehtuneelta tuoksuvia tuotteita.
  • Rikkinäisiä tuotteita tai tuotteita joista puuttuu osia.
  • Äitiyspakkauksen vaatteita. 
  • Vaatteita, joissa on paljon eläinten karvaa.
  • Vanhoja vaatteita, jotka eivät vastaa nykymuotia.
  • Sesongin ulkopuolisia tuotteita (esim. toppavaatteet kesällä).
  • Aikuisten vaatteita, jotka eivät ole raskaus- tai imetysvaatteita.
  • Yritysten mainoslahjatuotteita.
  • Turistipaitoja.
  • Tuoteväärennöksiä ja piraattituotteita.
  • Elintarvikkeita.
  • Leluja, joissa ei ole CE-merkintää.
  • Vaarallisia tuotteita.

Pitääkö kaikkien vaatteiden olla merkkivaatteita? Onko ihan tavallisille perusvaatteille kysyntää?

  • Eniten meillä on tosiaan kysyntää merkkivaatteille, mutta niiden ohessa myymme valtavasti tavallista edullisempaa perusvaatetta.
  • Aivan kaikkien hintaluokkien siisteille vaatteille on siis kysyntää meidän kirpparilla, kunhan ne ovat hyvässä kunnossa
  • Kaikkien vaatteiden ei tarvitse siis olla kalliita merkkivaatteita, mutta myyjäksi valitsemme aina ensisijaisesti sellaisia myyjiä, joilla osa vaatteista on kysyttyjä merkkejä.
  • Hyvä nyrkkisääntö on tässä: mitä edullisempi tuote on alunperin ollut, sitä paremmassa kunnossa sen tulisi olla kirpparimyyntiä varten.
  • Kysytyissä merkkivaatteissa voi olla pieniä vikojakin, kuten tahroja, ja niille löytyy silti kysyntää.

Saanko varmasti tarpeeksi tuottoa?

  • Kirpparilla myyminen on sinulle kannattavaa, jos sinulta löytyy riittävästi hyväkuntoisia uudehkoja vaatteita, jotka jaksat pestä ja silittää myyntiä varten.
  • Kannattaa laskea huolella, saatko kokoon riittäväsi laadukasta myytävää kattamaan palvelumaksumme.
  • Selaamalla kirppariamme saat selville hintatasomme.
  • Kirpparipalvelumme ei ole sinulle paras vaihtoehto, jos valtaosa vaatteista on enemmän käytettyjä tai vähemmän arvokkaita vaatteita. Tällöin myyntituottosi ei riitä kattamaan palvelumaksuamme tai tuotteesi eivät päädy lainkaan myyntiin.
  • Esimerkiksi pelkillä edullisemmilla vauvanvaatteilla on vaikeaa saada riittävää myyntituottoa kasaan. Mukaan kannattaa siis aina pakata vähintään muutama arvokkaampi tuote.
  • Palveluumme ei sisälly myyntitakuuta.

Kuinka kauan tavarani ovat myynnissä?

  • Tavarat ovat myynnissä meillä niin kauan kuin itse haluat, kuitenkin aina vähintään 14 päivää.
  • Voit siis milloin tahansa 14 päivän jälkeen lopettaa myynnin kirpparillamme.
  • Kun lopetat myynnin kirpparilla, saat myymättä jääneet tavarat itsellesi takaisin tai voit valita niille maksuttoman jatkokierrätyksen.

Miten toimitan myytävät tavarat myyntiin?

  • Voit tuoda myytävät tavarat meille myymälään tai postittaa tavarat meille.
  • Postitettavista tavaroista lisäämme hintaan 10€ käsittelymaksun.
  • Pakkaa tavarat mihin tahansa omaan kassiin tai laatikkoon.

Mitä tapahtuu tuotteille, joita ei laiteta myyntiin?

  • Voit valita, haluatko nämä tuotteet takaisin itsellesi vai haluatko niille maksuttoman jatkokierrätyksen.
  • Jos valitset jatkokierrätyksen, huolehdimme puolestasi tuotteiden asianmukaisesta kierrättämisestä poistotekstiilikeräykseen, muuhun jätteeseen ja/tai hyväntekeväisyyteen.

Voinko myydä uusia käyttämättömiä tuotteita?

  • Kirpparimme on tarkoitettu ensisijaisesti käytetyn tavaran myyntiin kuluttaja-asiakkaille.
  • Voit laittaa myyntiin myös yksittäisiä uusia käyttämättä jääneitä tavaroita, mutta emme ota myyntiin kerralla suuria määriä uusia tuotteita (esim. yritysten outlet-tuotteet, uudet lelut, käsityöt, vaatemallistot jne.).

Voinko myydä isompia tavaroita kuten lastenvaunuja?

  • Kirpparilla ei voi myydä isompia lastentarvikkeita, kuten lastenvaunuja ja -rattaita, syöttötuoleja, kävelytuoleja, vauvakeinuja, turvakaukaloita jne.

Kannattaako myyntiin tuoda merkkivaatteita? Saanko niistä tarpeeksi hyvän tuoton?

  • Merkkivaatteita voit tuoda meille hyvillä mielin myyntiin - niille on paljon kysyntää.
  • Riippuen merkistä ja vaatteen kunnosta, merkkivaatteilla voi ansaita todella hyvän myyntituoton kirpparillamme.
  • Henkilökuntamme tuntee erittäin hyvin suositut lastenvaatteiden merkit ja niiden käyvät hinnat.
  • Vaatteisiin voi halutessaan laittaa esim. maalarinteipillä kiinni hintatoiveen, mutta pidätämme aina oikeuden päättää lopullisen hinnan.

Tarvitseeko vaatteita pestä ja silittää?

  • Kyllä! Aivan kaikki vaatteet tulee pestä/puhdistaa ja silittää.
  • Silittäminen on kaikille kirpparin vaatteille välttämätöntä. Emme laita ryppyisiä vaatteita myyntiin.
  • Käytä aina hajusteetonta pesuainetta. Moni ostajista on yliherkkä pesuaineen tuoksulle.
  • Anna vaatteiden kuivua pesun jälkeen kunnolla ennen niiden pakkamista.
  • Poista vaatteista nypyt, nukat ja irtolangat sekä eläinten karvat.
  • Käännä vaatteet oikein päin.
  • Napita kaikki napit kiinni.
  • Pyyhi kengät puhtaiksi ja poista kivet pohjista.
  • Puhdista ja pese lelut.
  • Huomaathan, etteivät tuotteesi päädy välttämättä lainkaan myyntiin, jos et huomioi näitä ohjeita! Tällöin maksat perusmaksun meille turhaan.

Miten pakkaan myytävät tavarat?

  • Voit toimittaa kirpparitavarat meille missä tahansa omassa kassissa tai laatikossa.
  • Pakkaa vaatteet mahdollisimman siististi viikattuina.
  • Pakkaa tavarat, joissa on irtoavia osia (esim. palapelit) pussiin tai kelmuun.
  • Pakkaa setit vierekkäin. Ethän kuitenkaan niputa itse vaatteita seteiksi esimerkiksi teipillä tai narulla.

Milloin voin toimittaa tavarat?

  • Kun olet saanut vahvistuksen paikasta kirpparilla, saat erilliset toimitusohjeet tavaroille.
  • Ilmoitamme myyntipaikasta kirpparilla hyvissä ajoin, joten sinulla on aina vähintään 2 viikkoa aikaa pakata myytävät tavarat.

Miten tavarat hinnoitellaan?

  • Kirpparitiimimme arvioi tuotteiden kunnon, päättää niille hinnan ja lisää ne myyntiin myymälään tai verkkokauppaan. 
  • Jokainen tuote merkitään myyjän asiakasnumerolla varustetulla yksiklöllisellä viivakoodillisella hintalapulla.
  • Henkilökuntamme tuntee hyvin kierrätettyjen vaatteiden ja lastentarvikkeiden hintatason ja tietää, millä hinnalla tavara liikkuu kirpparillamme.
  • Otamme hinnoittelussa huomioon tuotteen merkin, kunnon, kysynnän sekä vastaavien tuotteiden tarjonnan.
  • Alennamme tarvittaessa tuotteiden hintaa, jos ne eivät mene kaupaksi alkuperäisellä hinnalla.
  • Otamme myyjältä vastaan toiveita hinnoittelun suhteen, mutta pidätämme aina oikeuden päättää lopullisen hinnan.
  • Saat kaikista myydyistä tuotteistasi raportin, mistä näet, millä hinnalla jokainen yksittäinen tuote on myyty.

Milloin tavarani menevät myyntiin?

  • Kun olet saanut vahvistuksen paikasta kirpparilla, saat arvion aloitusajasta.
  • Emme voi kertoa tarkkaa aloituspäivää, sillä resurssitilanne kirpparilla vaihtelee. 
  • Saat meiltä sähköpostiviestin, kun tavarasi on laitettu myyntiin.

Mitä jos kaikki tuotteeni eivät mene kaupaksi?

  • Pyrimme siihen, että aivan kaikki tavarat löytävät ostajan ajan kuluessa. On kuitenkin mahdollista, ettei kaikille tuotteilesi löydy ostajaa. 
  • Esittelemme tuotteita Instagramissa ja Facebookissa, jotta mahdollisimman moni tuote löytäisi ostajansa. Hyödynnämme lisäksi maksettua Facebook-mainontaa.
  • Alennamme tarvittaessa hintaa, jos tuote ei mene kaupaksi alkuperäisellä hinnalla.
  • Voit minimoida myymättä jääneiden tavaroiden määrän pakkaamalla mukaan ainoastaan ehjiä ja siistejä vaatteita, jotka on pesty ja silitetty.
  • Jos tavaraa kuitenkin jää myymättä, voit valita haluatko myymättä jääneet tuotteet itsellesi takaisin vai haluatko, että hoidamme puolestasi niiden jatkokierrätyksen.
  • Huomaathan, ettei kirpparipalveluun kuulu myyntitakuuta eli emme vastaa kertyvästä myyntituotosta. Emme palauta maksamaasi perusmaksua, vaikka kaikki tavarat eivät menisi kaupaksi.

Mitä jos tuotteitani palautetaan asiakaspalautuksena?

  • Me kannamme puolestasi riskin asiakaspalautuksista.
  • Jos tuotteita palautuu meille asiakaspalautuksena, saat kuitenkin tilityksen niistä normaalisti.
  • Asiakaspalautuksena saapuneet tuotteet siirtyvät Ipanaisen omaisuudeksi ja ne saatetaan laittaa uudelleen myyntiin.

Miten saan myymättä jääneet tavarani?

  • Voit noutaa myymättä jääneet tavarat myymälästämme tai jos olet valinnut toimitustavaksi postituksen ja maksanut 10€ käsittelykulun, lähetämme myymättä jääneet sinulle postitse.

Voinko toimittaa myymättä jääneet tavarat hyväntekeväisyyteen? Mikä on jatkokierrätyspalvelu?

  • Saat meiltä halutessasi lisäpalveluna jatkokierrätyspalvelun.
  • Jatkokierrätyspalvelu on sinulle täysin maksuton.
  • Huolehdimme puolestasi myymättä jääneiden tavaroiden vastuullisesta jatkokierrättämisestä.
  • Lajittelemme myymättä jääneet hyväntekeväisyyteen, poistotekstiilikeräykseen sekä muuhun jätekeräykseen.
  • Jatkokierrätyspalvelu sopii sinulle, jos haluat päästä kerralla eroon kaikista tuomistasi tavaroista.

Miten myyntituottoni tilitetään? Milloin saan tuottoni?

  • Voit nostaa myyntituottojasi laittamalla meille tilityspyynnön. Täytä tilityspyyntö tästä >>
  • Voit tehdä ensimmäisen tilityspyynnön 7 päivän kuluttua tavaroidesi myyntiin laittamisesta.
  • Tilitys maksetaan ilmoittamallesi pankkitilille tai halutessasi Ipanaisen krediitteinä omalle asiakastilillesi.
  • Voit pyytää tilitystä enintään kerran viikossa.
  • Tilitämme myyntituottosi ilmoittamallesi tilille 7 arkipäivän kuluessa tilityspyynnöstä.
  • Huomaathan, että maksuliikenteessä eri pankkien välillä saattaa kestää useampi arkipäivä. Tilitykset maksetaan OP:n tililtä. 
  • Kun myyntipalvelusi päättyy lopullisesti, saat lopputilityksen 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olet noutanut myymättä jääneet meiltä tai ne on postitettu sinulle tai toimitettu jatkokierrätykseen.

Saanko tietää, mitä tuotteita on myyty ja millä hinnalla?

  • Myyntiraportistasi näet kaikki myydyt tuotteet ja sen, millä hinnalla ne on myyty.

Voinko seurata myyntiä reaaliajassa verkossa?

  • Tämä ominaisuus on meillä työn alla kehittelyssä ja saamme sen toivon mukaan pian käyttöön.
  • Toistaiseksi myyntejä ei voi kuitenkaan vielä seurata reaaliajassa.

Voinko saada myyntituottoni käteisenä?

  • Maksamme myyntituotot ainoastaan pankkitilille tai Ipanaisen krediitteinä.
  • Emme maksa tilityksiä käteisellä.

Voinko perua/siirtää varaukseni?

  • Kyllä. Voit milloin tahansa perua tai siirtää kirpparille varatun palvelun.
  • Ota meihin yhteyttä, jos haluat tehdä muutoksia varattuun palveluun (asiakaspalvelu@ipanainen.fi)

Ipanainen.fi © 2018
Loading...